– Ја увек
намерно изгубим кључеве од поезије коју сам већ написао, а калаузима не желим
да се користим, мада их имам у изобиљу. То је онај насушни поетски заборав о
коме сам већ писао. Желим да моја поезија буде ослобођена сваке интерпретације,
које увек песму осиромаше и сувише је експлицирају. Много више знам о песмама
које ћу написати него о онима које сам написао.
(...)
– Сами
се бавите књижевном критиком. У одговору на наше прво питање рекли сге да не
волите никаква објашњења књижевних дела. Није ли то контрадикторно!
– He сматрам да је то противречно, јер y тим
написима ја никад нисам објашњавао поезију него сам је само доказивао и објављивао.
Написао сам доста критика, али то сматрам неважном текућом критиком. Издвојио
бих једино свој наше о Алану Боскеу, објављен у „Делу“, критику на Матићеву
књигу песама, објављену у „Књижевним новинама“, и мале есеје „Херметичка
песма“, „Поезија и онтологија" и „Поезија и истина“. Тек намеравам да се
озбиљније позабавим књижевном критиком.
– Многи
мисле да нисте нимало строги у својим критикама. Откуда то?
– Строг
јесам али дрзак нисам. У једном фрагменту Демокрит каже: „Заборављање властитих
мана рађа дрскост“. Ја прилично размишљам о властитим манама и сву строгост
себично трошим на себе сама. Па и ти есеји које пишем можда су у већој мери
условљени поезијом коју пишем него ли поезијом о којој пишем. Свуда и на сваком
месту тражим себе.
Извод из
интервјуа поводом додељивања октобарске награде града Београда Бранку Миљковићу
за поезију. Интервју објављен у „Младости“ бр. 210, 1960. год.
У Сабраним делима Бранка Миљковића (Књига IV, „Критике:
са делима и ауторима о песничкој уметности“, Ниш, 1972), штампан као Прилог IX
Нема коментара:
Постави коментар