Категорије

петак, 23. јун 2017.

АРСЕНИЈЕ ТАРКОВСКИ, Из сећања на љубав црпемо животну снагу


„Тако давно сам се родио, да чујем некада, како нада мном тече студена вода…“ 

Ја живим толико дуго, да су ми и најдаља сећања одједном постала блиска. И што дуже живим, она постају јаснија, желим да се присетим појединости. Мој живот се испуњава светлошћу, добија смисао… Отац, мама, брат, музика, рат, поезија… Зашто се сећам свега тога? Сећање плете своју шару по, нама непознатим законима, али мени се чини, претпостављам зашто су моји снови саткани од тих лица, од тих судбина. „Позван сам у живот крвљу свих рођења и свих смрти„, они су ме саздали, извајали, и без њих не бих постао овакав какав јесам.
Моја прва сећања – сећања су на додир доброте, нежности, љубави и људскости.
Може бити су се моји родитељи са напором обуздавали  када би пожелели да нас казне или подвикну. Али њихова срца била су окренута љубави и доброти. Толико је њихово поштовање личности детета било велико, толико велико саосећање са дечјим болом, да ни једном нису себи дозоволили да изгубе власт над собом. Знате, понекад се родитељска љубав испољава као захтев за добрим оценама у школи, захтев за послушношћу, поштовањем, на крају – љубављу према себи. А они су нас просто волели. Сећам се како су поштовали наше жеље.
Једном, спремајући се за пут у Одесу, отац ме је упитао шта да ми донесе као поклон. „Морску воду у флаши…“ – ја сам чезнуо за морем од када сам са родитељима током лета живео у Севастопољу. Отац је донео. (Чувао сам ту флашу много година.) Био сам препун љубави и захвалности, нисам знао како да их изразим, и одједном се из мене, шестогодишњака, отргао први стих: „Тата је допутовао из Одесе, морску водицу донео мени.“ У љубави и захвалности препознао сам прво надахнуће.
Ја мислим, да ми из сећања на љубав, црпемо  животну снагу. И ако си заборавио или не знаш да су те некада волели, онда губиш веру у себе, заборављаш на оно што јеси.

Арсеније Тарковски, Живот као откровење (одломак)

Превео: Александар Мирковић

Извор: Журнал «Отрок.ua» № 2 (74)  http://otrok-ua.ru/sections/art/show/zhizn_kak_otkrovenie.html


Преузето са блога Александра Мирковића: https://srodstvopoizboru.wordpress.com

Нема коментара:

Постави коментар