Категорије

четвртак, 9. новембар 2017.

ДАНИЦА МАРКОВИЋ, Екстаза


Огромно небо, c понором звезданим,
Са дубинама незнаним и тајним,
Са неслућеним просторима страним
И материје менама бескрајним;
Мистиком тамна етира привлачном
И хармоније снагом бесконачном.

Не познајем те, небо тајанствено,
Али те схватам и ја те разумем,
И снагу твоју и величанствено
Нештедну раскош да осетим умем.
И ритми твоје вечности страствени
Свим одјекују жудњама у мени.
 

И у ноћ топлу распламтела лета
– У августовску ноћ звезда и чежња
Кад горостасним нагоном процвета
Човечјег срца праисконска тежња;
Усхитом чар ме твоја победничка,
Бесмртна моја љубави космичка,

У твој загрљај баца недогледни.
И предајем се теби, небо силно,
Свом страсти смртна бића и нештедни
Источник твој ме напаја обилно.
И тај највиши тренут заборава
Спаја ме с тобом и уједињава.

И док пуцају све земаљске споне,
Ту на свагда ми оплођена душа
Добија крила и све мисаоне
Пределе она осваја и куша,
Носећи собом преко свих граница
Саздања плодну моћ небесних клица.


Даница Марковић, Тренуци и расположења (из циклуса „Космички мотиви“), СКЗ, Београд, 1928.

Нема коментара:

Постави коментар