Категорије

понедељак, 18. јун 2018.

"ДУХОВНО ЗАВЕШТАЊЕ" НИКОЛЕ МИЛОШЕВИЋА

„Ето, покушао сам да вам понудим један преглед савремене мисли о књижевности. Покушао сам да скицирам и неке своје погледе на ту проблематику. Настојао сам да вам скренем пажњу на домете, на неке ‘напрслине’ у методима које сам вам тумачио. Меланхолично је, и у тој меланхолији подстицајно, сазнање да је лакше уочити слабости и домашаје туђих погледа него ли створити сопствени кохерентан приступ. Вама, драге колеге, остаје да створите свој приступ, да све о чему сам вам говорио подведете под сумњу, и за свако питање тражите нова решења. Нико, ако сте креативни, не може дати одговоре на та питања у ваше име. Вама остаје побуна и – корак даље.“


Јован Делић, „Никола Милошевић (1929–2007)“, Зборник Матице српске за књижевност и језик, Нови Сад, 2008, књига LVI, свеска 2,стр. 491.

Нема коментара:

Постави коментар