Категорије

уторак, 13. јун 2017.

ЈЕЛА СПИРИДОНОВИЋ САВИЋ, Аскет

У руху беде, усамљен и презрен
окренут цео једном свету другом,
ја ходим прашном људском цестом дугом.

Подсмех ме деце прати украј друма,
и људи шапћу: „Он је сишô с ума...“

А мени у свету још је само драга
тишина тужних и вечерњих шумȃ.

Ја сам ко последња усамљена кућа
бела и нагнута над понором бездна.

а над којом хује ветри и олуји:
„Ко са мером воли, тај волети не зна...“

И зато сам тамо негде иза горȃ
оставио радост уских, људских чула,
крај мене је минô давно смех зумбула,
шапат белих ружа, сребри осмех звезда;
ја не тражим више топла мека гнезда
ја далеко хитам, журим,
нит с ким стојим,
нит се дружим,
јер ја само Теби... Једном...
крвљу... срцем...
врелим бићем целим служим.


Дај ко јаблан голи да стојим на брегу,
и да све што јесам
Заборав однесе;
и од мога целог бића и хотења
сплићем трнов венац
новог Знамења.
А да више никад
себе нашо не би,
дај Господе да се утопим... изгубим
васцели у Теби.

И ходећи друмом наше људске ноћи:

где Ти будеш хтео..
кад Ти будеш хтео...
куд Ти будеш хтео...
ја ћу увек поћи.

Ја сам ко последња усамљена кућа
бела и нагнута над понором бездна,

а над којом хује ветри и олуји:
„Ко са мером воли, тај волети не зна.“

Јела Спиридоновић Савић, Чежње: изабрана дела, приредила Јована Реба, Службени гласник, 2012. 

Нема коментара:

Постави коментар