Категорије

субота, 17. јун 2023.

Новица Тадић, О ЧИТАЊУ

 

Читање јеванђеља нас освештава као и свакодневне молитве.

*

Брате вољени, ко Свето писмо чита, он и све друге књиге чита: читач је истинити.

*

Читањем духовних књига пењеш се тананим, лаким лествицама.

*

Читање је бдење.

Ко се врхова држи и

сам врх постаје.



Од екрана се одметни,

пронађи неку књигу, окрени први лист,

иди сад својим добрим путем.

*

Читањем древних књига, овде на земљи ми се спремамо за небески испит.

*


Хендикепе, душевне поремећаје, недостатке у расуђивању и многе друге недостатке исправљамо читањем душекорисних књига. Кад смо међу књигама, ми смо у „Божијој апотеци” и код лекара доброг.

*

Што ја нисам издвојио, ти читањем издвајаш.

*

Кад сам живот проводио у одрицању, књиге су као добре птице слетале поред мене.


Н. Тадић, Записи, Летопис Матице српске, мај 2011, књ. 487, св. 5, стр. 843–845.


Нема коментара:

Постави коментар